Recomandări privind reluarea activității cabinetului stomatologic, conforme cu Decizia Colegiului Medicilor Stomatologi din România

Pentru a respecta măsurile de prevenire și limitare a răspândirii infecției cu COVID19, activitatea cabinetului se va reorganiza astfel:

  • se va efectua un triaj telefonic, care orientează asupra priorităților de tratament și poate constitui un criteriu de programare.
  • pacienții vor fi programați la intervale orare astfel încât să nu se întâlnească între ei în sala de așteptare, iar între pacienți să se poată efectua dezinfecția și pregătirea cabinetului pentru următorul pacient   (un interval de minimum 20 min. fiind necesar).
  • pacienții nu vor veni însoțiți în cabinet, decât în situații speciale și cu anunțarea/aprobarea medicului.
  • pacienții vor anunța telefonic, de preferat mesaj, sosirea la adresă și vor aștepta în afara cabinetului să fie invitați.
  • după intrarea în cabinet se recomandă să atingă cât mai puțin posibil suprafețe, să se echipeze cu botoșei (în situații speciale cu halate) în sala de așteptare, unde își vor lăsa obiectele personale și își vor dezinfecta /spăla mâinile.
  • pacienții vor completa și semna chestionarul privind eventuale suspiciuni de contact sau simptome COVID19, sau pot veni direct cu el completat (descarcat de pe site).
  • atât la sosirea în cabinet cât și după plecare, vor fi echipați cu mască.

Toate aceste măsuri SUPLIMENTARE sunt luate pentru prevenirea și limitarea contaminării pacienților (însoțitorilor), a medicilor și asistentelor cu virusul SARS-COV2 și a răspândirii infecției cu COVID-19.

Chestionar – Anexa la Decizia nr. 26/3BExN/2020 a Biroului executiv național al CMSR (document .pdf)